Zadzwoń: +(48) 42 648-66-77

OFERTA 

TECHNIKA NAPĘDOWA

NAPĘDY STANDARDOWE

Polski rynek systemów napędowych, to ciągle rozwijający się sektor.

Terminem „napędy” określane są głównie napędy elektryczne, przeznaczone do standardowych zastosowań (pompy, wentylatory, transport, regulacja prędkości obrotowej), do silników indukcyjnych asynchronicznych, o budowie kompaktowej lub szafowej z przemiennikami składającymi się z falowników z modułami IGBT. Stosowane są również rozwiązania falowników pracujących na wspólny prostownik zasilający. Prostowniki także dostępne są jako moduły IGBT, wówczas są to napędy ze zwrotem energii do sieci. Do wyboru dostępne są algorytmy sterowania skalarnego i wektorowego.

W dziedzinie napędów elektrycznych standardowych, przeznaczonych do nowych lub modernizowanych, a przy tym dość prostych aplikacji, obecnie największą popularnością w Polsce cieszą się rozwiązania proste pod względem podłączenia i uruchomienia. W przypadku firm globalnych liczy się jakość, znajomość rozwiązań danego producenta oraz zaawansowane możliwości diagnostyki.

W dziedzinie serwonapędów największym zainteresowaniem cieszą się te rozwiązania, które pozwalają na realizację określonych zadań technologicznych, oraz mają wsparcie techniczne i serwis w Polsce. Do tego ważna jest kwestia naprawy, części zamiennych i niezawodność. W przypadku prognozowania rozwoju, trudno pisać o rozwoju tego rynku w Polsce, gdyż nie mamy własnych, rodzimych rozwiązań, a cały rynek napędów elektrycznych w Polsce, to głównie sprzedaż. Na świecie, rozwojowi rynku sprzyjają między innymi rozwój elektroniki w zakresie procesorów sygnałowych i implementacji zaawansowanych algorytmów sterowania.

    TECHNIKA NAPĘDOWA MOTION CONTROL

    Wiedza techniczna na temat napędów motion control nie jest w kraju powszechna, jednak dysponuje nią coraz więcej specjalistów oraz pracowników służb utrzymania ruchu.

    Systemy motion control są instalowane przez polskie firmy głównie w nowych aplikacjach, ale o niewielkich wymaganiach co do dynamiki układu oraz wartości przenoszonego momentu. Wysoka moc znamionowa i duży moment napędowy stanowią linię graniczną dla wielu producentów. Serwonapędy o mocy ok. 100 kW mają w swojej ofercie tylko nieliczni producenci na świecie. W pozostałych aplikacjach dokonywane są modernizacje – wymiany/zamiany, przy zachowaniu funkcji technologicznej maszyn lub ich nieznacznej zmianie.

    Serwonapędy rozumiane są jako napędy elektryczne do zastosowań specjalnych z regulacją położenia. Systemy takie potrafią realizować funkcje technologiczne jak np. synchronizacja i szybka komunikacja. Przeznaczone są do zaawansowanych technologicznie silników z magnesami trwałymi, krokowych, czy liniowych. Posiadają głównie budowę kompaktową lub modułową, najczęściej wspólny prostownik zasila grupę falowników. Prostowniki dostępne także ze zwrotem energii do sieci. Obligatoryjnie napędy te stosują zaawansowane algorytmy wektorowe, a z uwagi na regulację położenia, nazywamy je Motion Control. Stosowane powszechnie i szeroko, tam, gdzie jest know-how i technologia. Wiedza techniczna na ich temat jest znana coraz większej liczbie specjalistów oraz służb utrzymania ruchu, ale aby ja dobrze zrozumieć i stosować, wymagana jest wiedza. Obecnie możliwa jest praca napędów elektrycznych servo, z silnikiem z magnesami trwałymi w układzie bez sprzężenia zwrotnego prędkościowego – na podstawie pomiaru prądu i algorytmu sterowania estymuje się aktualną wartość prędkości obrotowej. Algorytm główny może przełączyć w locie zmianę funkcjonalności, co pozwala pracować bez zatrzymania maszyny – serwonapęd sygnalizuje to odpowiednim alarmem.

    Rozwój szybkiej komunikacji w sieciach przemysłowych, najczęściej stosowanych do komunikacji napędów elektrycznych oraz implementacja mechanizmów bezpieczeństwa do sfery napędów elektrycznych, również pozwalają na rozwój w tej dziedzinie. Zastosowanie oprogramowania użytkowego z możliwością obiektowego, sekwencyjnego programowania, także ułatwia pracę i zachęca do stosowania rozwiązań, nie tylko przez specjalistów z jednej dziedziny i jednej firmy.

    W zakresie szeroko rozumianej techniki napędowej, posiadamy liczne doświadczenia i wdrożenia w zakresie doboru, dostawy, montażu, uruchomienia, dostosowania, optymalizacji nastaw, serwisu całodobowego i szkoleń. Na stanie posiadamy przemienniki o mocy do 250 kW.

    DIAGNOSTYKA MASZYN I NAPĘDÓW – ALGORYTMY STEROWANIA

    Ten temat, zgodnie ze światowymi trendami, staje się zagadnieniem priorytetowym w wielu zakładach i firmach, między innymi w SIMLOGIC.

    Proponujemy Państwu badania i oględziny maszyn w zakresie podstawowych przeglądów technicznych systemów napędowych, kompatybilności elektromagnetycznej i optymalizacji nastaw sterowania oraz diagnostyki sieci przemysłowych. Do tych zagadnień dochodzi diagnostyka oraz ewentualna poprawa programu, rejestracja zmiennych procesowych i danych maszyny.

    Systemy napędowe

    Nowoczesne napędy elektryczne to inteligentne urządzenia sterujące, które pozwalają na integrację wielu układów i systemów sterowania oraz pozwalają na automatyzację maszyn i linii produkcyjnych.

    W trakcie eksploatacji, na skutek zjawisk przyczynowych, mogą wystąpić zakłócenia w ich pracy oraz mogą pojawić się czynniki, które zadecydują o szybszym zużywaniu się elementów napędzanych. Aby temu wcześniej zapobiec, możecie Państwo zlecić naszej firmie wykonanie serwisu w zakresie diagnostyki maszyn i systemów napędowych.

    Sieci przemysłowe

    Sieci przemysłowe są dynamicznie rozwijającą się gałęzią automatyki przemysłowej. W chwili obecnej, możliwe jest sterowanie maszyną roboczą poprzez sieci komputerowe, sieci przewodowe oraz sieci bezprzewodowe.

    Nasze usługi, w tym zakresie, dotyczą przede wszystkim diagnostyki sieci PROFIBUS i PROFINET oraz wykonywania badań i analiz dotyczących analizy pakietów, poprawności działania, organizacji, wymiany danych procesowych oraz przeciwdziałania zakłóceniom transmisji danych.

    SIMLOGIC. oferuje również Państwu szkolenie poświęcone diagnostyce sieci PROFIBUS na którym oprócz podstawowych informacji takich jak:

          • Podstawowe informacje o normie europejskiej oraz standardzie elektrycznym sieci PROFIBUS;
          • Podstawowe parametry dotyczące linii, rodzaje zastosowanych kabli, topologie sieci;
          • Informacje przydatne dla projektantów sieci i montażystów okablowania;
          • Parametry techniczne masterów istotne dla poprawnego działania sieci,- Segmentowanie sieci, zastosowanie repeaterów oraz wymiana informacji pomiędzy rozdzielnymi elektrycznie sieciami PROFIBUS DP;
          • Podstawowe informacje o konfiguracji urządzeń typu Master;
          • Podstawowe informacje o sieci PROFIBUS DP zbudowanych na łączu światłowodowym;
          • Podstawowe wiadomości o konfiguracji Slave’ów, w tym o plikach GSD (GSE);
          • Uczestnicy sieci Profibus DP – Master klasy 1, Master klasy 2, Slave;
          • – Konfiguracja, parametryzacja oraz uruchamianie sieci PROFIBUS DP, komunikacja typu Master – Slave oraz Master klasy 1 – Master klasy 2,
          • – Przedstawione zostaną również wymienione poniżej zagadnienia w dziedzinie diagnostyki i wymiany danych procesowych.
          • Wpływ zakłóceń na działanie sieci i ich eliminacja;
          • Podstawowa diagnostyka sieciowa (bez specjalistycznych urządzeń diagnostycznych) – diagnostyka Mastera, Slave’ów, okablowania;
          • Wymiana danych procesowych oraz diagnostyka w sieciach przemysłowych pomiędzy urządzeniami typu Master i Slave (strukturami PLC, np. SIMATIC a jednostkami napędowymi Slave, np. SIMOVERT MASTERDRIVES czy SINAMICS);
          • Urządzenia diagnostyczne sieci PROFIBUS DP firmy Siemens.

    Kompatybilność elektromagnetyczna

    Poprawność wykonywania zarówno zleceń projektowych, jak i odpowiednie poprowadzenie, organizacja tras kablowych oraz wiązek przewodów sygnałowych, nie oznacza uniknięcia problemów związanych z zakłóceniami i zdarzeniami alarmowymi wynikającymi z propagacji zakłóceń w środowiskach przemysłowych.

    W związku z tym, deklarujemy swoją pomoc podczas wykonywania oględzin i badań wstępnych oraz opracowania szczegółowych raportów dla maszyn problemowych.